سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاشی و سرامیک

کاشی و سرامیک

کاشی­‌‌ها شامل دو نوع کاشی دیواری و کاشی کف می‌شوند. کاشی دیواری همانطور که از نامش پیداست برای طراحی دیوارها کاربرد داشته و دارای مقاومت بالا و در برخی موارد قدرت جذب آب بالایی است. اما کاشی کف همان جنسی است که در بازار از آن به اصطلاح با نام سرامیک یاد می‌شود. هرچند که سرامیک در توضیح علمی‌اش ماده دیگری بوده و انواع مختلف دیگر قیمت محصولات روکا سرام و البته برخی کاربردهای دیگری دارد.

 

اما کاشی کفی یا همان سرامیک معروف در بازار مصالح ساختمانی معمولا لعاب داشته و لعاب آن هم غالبا براق است هرچند که انواع دیگری از لعاب‌ها هم در بازار به وفور یافت می‌شوند.

 

اما تفاوت کاشی و سرامیک در این نکته خلاصه می‌­‌شود که سرامیک معمولا استحکام بالاتری داشته و به همین دلیل در کف به کار برده می­‌شود اما کاشی به دلیل ظرافت بالاتر و وزن کم­‌تر در طراحی دیوار کاربرد بیشتری دارد.

 

موزائیک و انواع آن

 

اما نوع دیگری از این دسته مصالح نیز وجود دارد که حتما بارها نامش را شنیده‌اید یا به کار برده‌اید. این نوع مصالح که موزائیک نامیده می‌‌شود نوعی کف‌پوش متراکم است که به نوعی بتن پرس شده است و در ساختش هم از موادی چون ماسه، سیمان، سنگ دانه، پودر سنگ و البته آب استفاده می‌شود. برای ساخت سطح موزائیک‌ها نیز علاوه بر این مواد در برخی موارد از مواد رنگی هم استفاده می‌شود.

 

موزائیک‌ها بیشتر در ساخت و طراحی کف حیاط‌ها دیده می‌شوند و امروزه دیگر برای طراحی کف خانه حراج سرامیک و سرویس بهداشتی یا آشپزخانه از موزائیک استفاده نمی‌شود.

 

اما به غیر از این سه نوع مصالح، مصالح ترکیبی دیگری نظیر سرامیک موزائیک و کاشی موزائیک در بازار یافت می‌شوند که سرامیک‌ها و کاشی‌هایی هستند که در ساختشان از موزائیک نیز استفاده شده‌است تا استحکام قابل قبول‌تری پیدا کنند. این نوع مصالح هم مانند موزائیک بیشتر در حیاط کاربرد دارند اما برخلاف موزائیک معمولی ظاهر بسیار زیباتری دارند. البته در سرویس‌های بهداشتی نیز اخیرا از کاشی موزائیک استفاده‌های بسیاری می‌شود.

 

کاشی به قطعه سنگی مصنوعی گفته می‌شود لیست قیمت کاشی و سرامیک سمنان که طول و عرض آن مختلف بوده و ضخامت آن چند میلی‌متر است، و یک روی آن دارای سطحی شیشه‌ای بوده و کاملاًّ صاف و صیقلی می‌باشد. کاشی، محصولاتی سفالین و سرامیکی است که در ساختمان کاربرد و اهمیت ویژه‌ای دارد مانند حمام‌ها، توالت‌ها، آشپزخانه‌ها و آب ریزگاه‌های عمومی و غیره. کاشی برای تزئینات داخل و خارج ساختمان و همچنین برای بهداشت و عایق رطوبت به کار می‌رود.

 

واژه کاشی از نام شهر کاشان اقتباس شده که از اوایل دوران اسلامی به عنوان مرکز صنعت سفال‌سازی مشهور بود.

 

مواد تشکیل دهنده

یک قطعه کاشی از دو قسمت تشکیل شده‌است:

1- قطعه سفالی که قسمت اصلی و استخوان‌بندی کاشی را تشکیل می‌دهد.

2- لعاب روی آن که ماده‌ای است شیشه‌ای و قسمت رویی آن را تشکیل می‌دهد.

یکی از مهم‌ترین عوامل در صنعت کاشی‌سازی آن است که این دو ماده را طوری انتخاب کنند که ضریب انبساط آن‌ها مساوی باشد.

لیست قیمت سرامیک پالرمو